Högskola?

publicerat i Allmänt;
Jag har länge tänkt efter om vad jag egentligen vill bli i framtiden, vad jag vill jobba med och allt det. Från början så tänkte jag söka till stylist för att jag är helt skoltrött men sen kom jag och tänka på att tänk om jag ändrar mig? Så jag lyckades övertala mig själv att söka till samhäll vilket jag kom in på och nu går.. men jag valde inte bara samhäll, jag valde samhäll media. Samhäll ville jag ha för att ha så öppna vägar som möjligt när jag sedan ska söka till det jag vill på högskolan. Anledningen till att jag tog "media" var för att jag inte bara ville ha teori, jag ville ha lite praktiskt också så inte jag skulle lyckas tröttna för mycket. Jag är nöjd med mitt val som jag gjorde även fast jag är riktigt skoltrött så är det en linje som funkar ändå. Men jag vet inte riktigt vad jag vill bli när jag ska söka till högskolan.. jag funderar på att plugga vidare till advokat eller kanske så pluggar jag vidare till något inom media. Har ni tänkt på vad ni vill bli när ni blir äldre? Ska ni läsa vidare på högskolan

Kommentera inlägget här :